Transforming Jessica

Becoming Stronger- Physically, Emotionally, Mentally

My Profile

  • Name: justkeepswimming
  • City: Millbrae
  • Region: California
  • Country: United States

My Weight Loss

Height: 157.5cm
Start weight: 191.00lb
Current weight: 170.00lb
Goal weight: 134.00lb
Lost to date: 21.00lb
Remaining: 36.00lb

My Calendar

16
April '14
< April >
S M T W T F S
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

My Photos

Before After

BFL Day 36: My Buns are Burning!

oh.... my.... god. I had the most killer intense LBWO yesterday, and today I can barely even walk. My butt is like rock hard right now lol. I did squats with the Smith Machine... which totally makes me feel bad-ass.... it is way more intense then the leg press. I also did like 40 million and a half (ok, that is an exaggeration haha) abs, so my tummy is super sore too. Today I swam for awhile and did my HIIT, but I don't think I hit my 10's, I was kind of lagging. Tomorrow will be UBWO, no cardio though because my foot is killing me still. I gotta get my eating more on track, im doing it, but im not doing it perfectly... so i'll have to work on that.

BFL Day 34: I think I will Stay Home

Well... plans fell through for Halloween... I guess all the better. I always have my costume for next year, and I don't have to worry about drinking away empty calories and getting a hangover tomorrow morning. It is so cold too... and I have cramps.... and I feel like a big cow.... blah. 

BFL Day 33: HALLOWEEN!!!

Yay it is Halloween tomorrow! I already had my free day for the week yesterday, so I have to eat clean all Halloween.... but I am going to allow myself a few cocktails when I am out. Vodka and Diet 7-up only though lol. I'm going to be a mermaid... a sexy mermaid, i'll post pics when I can :)

BFL Day 30: "Finishing what you start is a habit we can all develop"

I was looking back though my blog and I was getting really discouraged seeing all of the broken promises i've made to myself, all the times I started a new program, all the times I was just half ass-ing it. It was actually getting me pretty down seeing how I have failed at every single attempt I had at losing weight, and at finishing anything in general.

Whenever I am feeling discouraged or upset I ALWAYS turn to the BFL book or success journal for guidance and encouragement. This is the Lesson-for-LIFE that was for today....

"Finishing what you start is a habit we can all develop"

"I've notice far more people start fitness programs than finish them. Why? Quite clearly, quitting has become a habit for many people. The good news is we all have the potential to finish what we start, to follow through and honor self-promises. The key is to make finishing what you start a habit- a positive pattern of action. One of the things that can help is if you see every day as an example for how you'll approach the entire 12-week program. Today, by achieving your nutrition, exercise, and mindset goals, you can feel the satisfaction of honoring self promises and finishing what you started. Tomorrow, you have that opportunity again. And each day, as you stick with it, you'll be working to develop your ability to follow through and succeed. And that is perhaps the greatest habit you could possibly develop through the Body-for-LIFE experience"

YES! God, I love Bill Philips... he is so smart and dreamy lol.  It is so true. Quitting has become a habit for me.... and it is absolutely time to break that bad habit for good!

BFL Day 29:Top Blogger

Just noticed I made it onto the top bloggers list! That is very exciting to me lol. I have been on here for about 3 years now and i've never been on it hehe. 


Well it seems as though I am prone to sickness and injury. My foot is absolutely killing me, and I have FOOD POISONING! gross. 

BFL Day 28; PICTUREEESSSSSS!!!!

Well the results are in. This is my 4 week progress report, which include pictures!!! ahhh!!! I still have a lot of work to do, but I am so happy with my progress so far. Check me out, woot woot! lol. So far I am down 9 lbs and I have lost 13 inches between my bicep, chest, waist, abdomen, hips, and thigh... go me!


Start Week 4 Difference
Weight 187 178 9 lbs
BodyFat 36% 34.4% 1.6%
Bicep 14.5 14 0.5 in
Chest 44 42 2 in
Waist 36.5 33 3.5 in
Tummy 44 40 4 in
Hips 46.5 44 2.5 in
Thigh 27.5 26 1.5 in

Yay, I am posting the pictures right now.... they arent pretty, but they will do for now :)

BFL Day 26: Not to Toot my Own Horn, But 'TOOT! TOOT!'

I just got back from the most awesome gym session ever! My parents had company over, so I opted to go to the gym instead of being temped by food, and wine, and cake.... and wine (I do miss my wine....). I swear, it is like my buns are permanently clenched because my body thinks I am going to make it do another deadlift lol. Eliptical 20 minutes, stair stepper 10 minutes, AMAZING LBWO (was careful about my foot though of course), abs, and then at the end I went on the bike to spin until my little (well big haha) legs could not take it anymore. It was amazing. then I went in the hot tub and steam room.

I did planks for my ab section of the LBWO... I swear, I am like an ab machine lol. 30 seconds plank, rest, 40 sec plank, rest, 50 sec plank, rest, 1 min plank, rest, p90x 100 crunches work out, AND THEN a 1 minute and 19 second plank to end it all off.

Now I am going to drink a protein shake, take my lunesta (is it weird that I look forward to the days where I get to take sleeping meds... I think it is haha), and go to sleep. YES!

BFL Day 25: The Only Thing You Can Control is Your Reaction

Hey everyone. Well to be honest, as soon as I woke up today, I felt like there was a black cloud looming over my day (figuratively of course, outside it is actually very sunny lol). Just all of my issues from this week carried over in to today and my anxiety is off the hook.... sometimes I feel like I can't breathe. I honestly feel like I am a crazy person.... and I feel like I am turning into my mother.... which is very stressful... and my foot is in so much pain.

This is so not like me.... this is what I felt like 4 weeks ago (before BFL) when I was completely out of control, hostile, and an emotional wreck. I am also in this kind of "Don't mess with me" kind of mood, which is so not like me, but I know that I do it when I am feeling very vulnerable, and it is to protect myself in a way. I am trying to channel my normal, happy, positive Jessica, and just have a normal great day (I mean really, it is not that hard right?). I am determined to eat perfectly today and stay positive, because those are things I can control. I can't control the actual events that happen to me to stress me out or try to hold me back or bring me down, but I can control how I react to them. It is hard, but I know I can do it. 

BFL Day 24: stressed

I am having REAL problems with school. I always have. It makes me absolutely miserable actually. Everyone tells me to just stick it out and just suck it up and do it.... but I have no desire at all. I am seriously failing all of my classes. I am losing sleep over all of it actually. ugh, it sucks. I just feel like everyone expects so much out of me, when I really just want someone to say "It is ok Jessica, school is not for everyone".... but no one is saying that. I don't even know what I am saying.... all of my thoughts are all jumbled. 

I feel myself getting all out of control, so it is more important then ever to plan my diet and exercise program and follow it to a tee! 

I am taking my lunesta and falling asleep... I guess I will just deal with everything tomorrow. 

BFL Day 21: Paranormal Activity

I just saw the movie Paranormal Activity.... and I swear, for the past two nights, I have woken up in the middle of the night with bad dreams..... so not ok. lol, I have really got to get my sleeping patterns figured out.... and that is also why I am posting so early haha


Well, it is the start of my 4th week on BFL! I can't even believe how fast it is going by, i am already 1/4 of the way done! I lost another pound this week, bringing my total to 7 lbs and 2.5% body fat lost. woot woot. go me! lol. My progress pictures are at the end of the week and I WILL POST THEM, even though I really don't want to, I think it will really push me to try even harder then I already do.  

soooo.... I went out to lunch yesterday and they had a women that could "read your tea leafs", so my girlfriends and I all did it just for fun. The lady basically told me that I was going to be alone over the holidays, but then an older man with a 'D' name was going to come and "take care of me" (haha, a sugar daddy?!? what the heck???...haha... what a load of bull caca lol) and that it was going to take me a very long time to finish school (great, that is encouraging haha). Anyways, all of that was besides the point.... she also said "Your physical appearance is going to change drastically in the near future and it will definitely change many aspects of your life".... WEIRD! .... haha, i dont really believe in any of that kinda stuff, but i'd like to believe that the last thing she said is going to be right! 

Tracker